Дивовижна історія від стюардеси рейсу Delta 15, написана після терактів 11 вересня 2001

Я її побачив в англійському варіанті і вирішив перекласти на російський. Цей на перший погляд лонгрид повний уроків, серед, яких і основи Кризового Реагування, і простої людяності.... Висновки робіть самі. Заздалегідь спасибі за комменты і ідеї. "Уранці у вівторок, 11 вересня 2001 року, ми були в 5 годинах польоту з Франкфурту, пролітаючи над Північною Атлантикою.

Несподівано фіранки розсувалися, і мені веліли негайно пройти в кабіну пілотів, до капітана корабля. Як тільки я туди потрапила, я помітила, що у екіпажа були дуже заклопотані особи. Капітан передав мені роздруковане повідомлення. Воно було відправлене з головного офісу Delta в Атланті і говорило: "Усі повітряні сполучення над континентальною частиною Сполучених Штатів закриті для комерційних повітряних перевезень. Приземляйтеся якнайскоріше в найближчому аеропорту. Повідомте про свій пункт призначення".

Ніхто не сказав ні слова про те, що це означає. Ми знали, що це серйозна ситуація, і нам треба було швидко знайти місце посадки. Капітан визначив, що найближчий аеропорт був в 400 милях від нас в Гандері, Ньюфаундленд, Канада. Капітан запросив дозвіл на зміну маршруту у канадського диспетчера, і підтвердження було отримане негайно - ніяких питань не задавалися. Пізніше, ми зрозуміли, чому не було ніяких сумнівів в тому, щоб підтвердити наш запит. Поки льотний екіпаж готував літак до посадки, з Атланти поступило ще одно повідомлення про терористичну атаку в районі Нью-Йорка. Через декілька хвилин прийшла звістка про викрадення літаків.

Ми вирішили не говорити пасажирам правду, будучи в повітрі. Ми сказали їм, що у літака була проста технічна проблема з приладом, яка не погрожує їх безпеці, і що нам треба було приземлитися в найближчому аеропорту Гандера, в Ньюфаундленді і пообіцяли надати більше інформації після приземлення. Серед пасажирів почалося бурчання, але в цьому немає нічого нового! Через сорок хвилин ми приземлилися. Місцевий час був 12: 30 ночей ... це 11: 00 ранку по східно-американському часу. На землі вже було близько 20 інших літаків зі всього світу, яким був закритий доступ по дорозі в США. Після того, як ми під'їхали до трапа, капітан зробив наступне оголошення: "Пані та панове, ви, мабуть, ставите питання, чи у усіх цих літаків навколо нас така ж проблема з приладами як і у нас? Реальність така, що ми тут з іншої причини". Потім він пояснив те, що ми знали про ситуацію в США. Були гучні зітхання і погляди недовіри, люди не вірили, що таке могло статися. Капітан повідомив пасажирів, що наземний контроль в Гандері велів нам залишатися на місці. Уряд Канади тепер відповідав за нашу ситуацію, і нікому не дозволяли покидати літак. Нікому на землі не дозволялося наближатися до яких-небудь повітряних судів. Періодично приходила тільки поліція аеропорту, оглядала нас і переходила до наступного літака.

Впродовж наступної години приземлилися ще літаки, і у результаті в Гандері були 53 літаки зі всього світу, 27 з яких були американськими. Тим часом до нас по радіо літака почали поступати новини, і ми уперше дізналися, що літаки врізалися у Всесвітній торговий центр в Нью-Йорку і в Пентагон у Вашингтоні. Люди намагалися використати свої мобільні телефони, але не могли підключитися із-за іншої системи стільникового зв'язку в Канаді. Деяким це вдалося, але вони потрапили тільки до канадських операторів зв'язки, які говорили, що усі лінії в США або зайняті, або заблоковані. Пізніше увечері до нас прийшла звістка, що будівлі Всесвітнього торгового центру рухнули і що четвертий, викрадений літак рухнув. До теперішнього часу пасажири були емоційно і фізично виснажені, не кажучи вже про те, наскільки були злякані, при цьому усі залишалися напрочуд спокійними. Треба було тільки подивитися в ілюмінатор, щоб побачити 52 інших літака, і зрозуміти, що ми були не єдиними в такому скрутному становищі.

До цього нас повідомили, що дозволятимуть людям покинути літаки, але по одному літаку за раз. О 6 годині вечора аеропорт Гандера сказав нам, що наступного дня буде наша черга на вивантаження, яке відбудеться о 11 годині ранку. Пасажири не були занадто цьому ради, але вони просто змирилися з цією новиною, не піднімаючи особливого шуму почали готуватися до ночівлі в літаку. Аеропорт Гандер обіцяв нам медичну допомогу, у разі потреби, воду і санітарне прибирання туалетних кімнат. І вони додержали свого слова. На щастя, ні у кого не було проблем із здоров'ям. У нас була молода жінка, яка була на 33 тижні вагітності. Ми по-справжньому добре про неї піклувалися. Ніч пройшла без подій, незважаючи на незручні умови сну. Близько 10: 30 ранку 12-го числа з'явилася колона шкільних автобусів. Ми вийшли з літака і були доставлені в термінал, де ми пройшли імміграційну і митну службу, а потім повинні були зареєструватися в Червоному Хресті. Після цього ми (екіпаж) були окремо від пасажирів доставлені в мікроавтобусах в невеликий готель. Ми поняття не мали, куди їдуть наші пасажири. Ми дізналися від Червоного Хреста, що в місті Гандер мешкає 10 400 чоловік, і тепер у них було близько 10 500 пасажирів, з усіх літаків, які вимушені були приземлитися, і про них треба було потурбуватися!

Нам сказали просто відпочивати в готелі, і що з нами зв'яжуться, коли американські аеропорти знову відкриються. Ми зрозуміли загальний масштаб терактів в США тільки після того, як дісталися до нашого готелю і включили телевізор через 24 години після того, як все почалося. Тим часом у нас було багато часу, і ми побачили, що жителі Гандера були надзвичайно доброзичливі. Вони називали нас "люди з літака". Ми насолоджувалися їх гостинністю, гуляли по місту і у результаті непогано провели час.

Через два дні нам подзвонили і відвезли назад в аеропорт. Повернувшись в літак, ми возз'єдналися з пасажирами і дізналися, чим вони займалися останні два дні. Те, що ми упізнали, було неймовірне ....

Гандер і усі навколишні громади (у радіусі 75 кілометрів) закрили усі середні школи, зали зборів, і будь-які інші великі місця збору. Вони перетворили усі ці об'єкти на місця масового проживання для усіх, хто опинився в скрутному становищі. У деяких були встановлені дитячі ліжечка, в деяких - килимки із спальними мішками і подушками. УСІ учні старших класів стали волонтерами і добровільно приділяли свій час турботі про "гостей".

Наші 218 пасажирів опинилися в місті під назвою Льюиспорт, приблизно в 45 кілометрах від Гандера, де їх поселили в старшій школі. Якщо якійсь жінці було потрібна специфічна допомога, це стразу було організовано. Сім'ї не розбивалися, а поселялися разом. Усі літні пасажири були розселені в приватні будинки.

Пам'ятайте цю молоду вагітну леді? Її помістили в приватному будинку через дорогу від цілодобового відділення невідкладної допомоги. Напоготів для гостей був дантист, а медсестри чоловічої і жіночої статі залишалися з людьми протягом всього часу.

Телефонні дзвінки і електронне сполучення із США і по всьому світу було забезпечено кожному разу в день. Впродовж дня пасажирам пропонувалися екскурсійні поїздки.

Деякі люди відправилися в круїзи по озерах і гаванях. Деякі пішли в походи по місцевих лісах.

Місцеві пекарні залишалися відкритими для приготування свіжого хліба для гостей.

Їжу готували усі місцеві жителі і приносили в школи. Людей возили в ресторани на їх вибір і пропонували чудову їжу. Усім видавали жетони для пральних машин, оскільки багаж пасажирів знаходився в літаках.

Іншими словами, усі потреби для тих, хто опинився в скрутному становищі були задоволені.

Пасажири просто плакали, розповідаючи нам ці історії. Нарешті, коли їх повідомили, що аеропорти США були знову відкриті, вони були доставлені в аеропорт вчасно, жоден пасажир, не загубився і не запізнився. Місцевий Червоний Хрест мав усю інформацію про місцезнаходження кожного пасажира і знав

на якому літаку вони повинні були знаходитися і коли їх літак відлітав. Все було організовано ідеально і це було абсолютно неймовірно.

Коли пасажири піднялися назад на борт, було відчуття, що вони побували в круїзі. Усі знали один одного по імені. Люди обмінювалися історіями свого перебування, вражаючи один одного тим, хто краще провів час. Наш рейс назад в Атланту виглядав як корпоративний чартерний рейс. Екіпаж просто не заважав ім. Це було приголомшливо.

Пасажири зблизилися і називали один одного по іменах, обмінювалися телефонними номерами, і адресами.

І тут сталася дуже незвичайна річ.

Один з наших пасажирів підійшов до мене і запитав, чи може він зробити оголошення по бортовій системі сповіщення. Ми ніколи цього не допускали, ні до, ні після. Але цього разу все було інакше. Я сказала, звичайно і протягнула йому мікрофон. Він узяв його і нагадав усім про те, через що вони пройшли за останні декілька днів. Він нагадав пасажирам про гостинність, яку вони отримали від абсолютно незнайомих людей.

Він продовжив, сказавши, що хотів би зробити щось замін за доброту жителів Льюиспорта. Потім він сказав, що збирається створити благодійний цільовий фонд під назвою DELTA 15 (номер нашого рейсу). Мета цього цільового фонду - надати стипендії для старших класів, що вчаться, в Льюиспорта.

Він попросив пасажирів зробити пожертвування на будь-кого. Коли до нас повернувся список з пожертвуваннями в сумах, іменами, номерами телефонів і адресами, загальна сума склала більше 14 000 доларів!

Цей джентльмен, доктор медицини з Вірджинії, пообіцяв організувати адміністративну і технічну роботу по виділенню стипендій. Він також сказав, що направить цю пропозицію в компанію Delta і попросить їх, також внести пожертвування.

На момент написання цієї статті цільовий фонд склав більше 1,5 млн. Дол. США і допоміг 134 студентам отримати освіту в коледжах".

Я поділився цією історією, тому що нам усім потрібні хороші історії, які дають нам віру, а следовтельно можливість жити.