Кіпр: самостійний відпочинок з дітьми. Частина 2: на автомобілі

У першій частині свого оповідання я розповіла про те, як ми жили на Кіпрі, в будиночку біля моря Кіпр: самостійний відпочинок з дітьми. Частина 1: будиночок біля моря.

У цій частині мені б хотілося розповісти про наші невеликі автоважності. Машину ми брали 2 рази. Перший раз - спільно з друзями, на 2 дні. Вдруге - коли приїхала моя мама з племінником, а чоловік ще не поїхав, - на 3 дні. Разом: 5 днів.

День 1. З друзями

Прокат автомобіля краще планувати заздалегідь. Ми жили більш стихійно, тому, коли ми дозріли орендувати машину, вибору особливо не було, і довелося почекати кілька днів. Нам дісталася непогана машинка Ford Fiesta в новому кузові, коробка автомат. Вартість такого авто - 45 євро на добу (при більшому терміні - знижки). Кіпр - колишня англійська колонія, тому і рух тут лівосторонній. Спочатку навіть трохи страшно було брати машину, тому що здавалося, що дуже важко буде перебудуватися на такий рух. Але треба відзначити, що дороги на Кіпрі чудові і з розміткою все дуже добре. Тому, навіть і бажання не виникало згорнути кудись не туди. Скрізь покажчики, проблем з перебудуванням не було. Перший день ми вирішили поїхати на інший кінець острова - в Пафос. Враховуючи, що подорожували ми з дітьми, вирішили також по дорозі заїхати в Лімассол погуляти, ну і на який-небудь пляж заїхати скупатися. Отже, попереду приблизно 130 км шляху. Так-так. До іншого кінця острова не так вже й далеко і подвійно приємно, що весь острів з 'єднує чудова магістраль.

Виїхали близько 9 години ранку. До Лімассола ми їхали без зупинок. Відстань - 60-65км.

Прогулялися міською набережною. У Лімассолі на пляжі галька.

Там же ми побували в Муніципальному парку, в якому є невеликий зоопарк. У парку щосили йшла підготовка до щорічного винного фестивалю (вже 51-й раз), який проходить на початку осені. Цього року він проходив з 30 серпня по 9 вересня. На фестивалі представлені вина найбільших місцевих заводів. Веселощі, танці, смачна їжа, дегустації вин - шикарне свято врожаю влаштовують кіпріоти. Кіпр давно славиться своїми чудовими винами. Одним з найдавніших вин вважається St John Commandaria (близько 10 євро за пляшку). Згідно з легендою, його пили Ісус і його учні під час Таємної Спомини. Росіяни часто називають його лікером. Воно нам сподобалося) Також з місцевих вин нам сподобалися Thisbe (біле сухе), St Pantaleimon (біле напівсолодке), Vasilikon (біле сухе). Пляшка 0,75л коштує від 3,5 до 4,5 євро в звичайних супермаркетах (в туристичній зоні в 1,5-2 рази дорожче).

Час підійшов до обіду, і ми вирішили перекусити. Обід на чотирьох дорослих обійшовся нам приблизно в 60 євро.

І знову в дорогу. Ми, випадково переплутали знак, і вчасно не згорнули на магістраль, що веде на Пафос. Поїхали якоюсь іншою дорогою, як потім виявилося, через знамениті гори Троодос. Ми, звичайно, побували не в найбільш знатних гірських місцях, але все ж помилувалися прекрасними пейзажами. Дуже гарний вид з гір на морі. У горах можна побачити багато красивих котеджів. Виявляється, жити в горах - престижно.

Невеликі поселення складаються з 10-15 будинків. До найближчого магазину - близько 10 км. Але там у кожного є машина і для них це не становить будь-якої перешкоди. Дуже усамітнені місця.

По дорозі на Пафос ми знайшли гарний галечний пляж, скупалися там і просто помилувалися природою.

Приїхавши в Пафос, ми повечеряли в ресторанчику на набережній, прогулялися трохи і почали збиратися додому.

Всі втомилися і дітки, які мужньо перенесли весь переїзд, вже дуже хотіли спати. У машині все заснули і через 2,5 години ми вже були вдома.

День 2

На другий день оренди машини нас чекав переїзд в інший будинок. Тому до 15 годин ми з 'їздили купити продуктів, а решту дня вирішили провести на знаменитому, красивому пляжі Ніссі Біч в Айя-Напі. Це містечко дуже маленьке і славиться відмінним молодіжним курортом. Тут щосили кипить нічне життя. Клуби, музика, ресторани. Молодь розсікає вулицями на квадроциклах. Також там є аквапарк і місяць-парк. Ми довго шукали цей знаменитий пляж. Як виявилося, він зовсім не розрахований на відпочинок для сімей з дітьми. Музика грала запаморочливо голосно, навколо веселилася молодь, палячи кальян, танцюючи і вливаючи в себе алкоголь. Але пляж дійсно дуже гарний, пісок майже білий. Завдяки такому кольору піску дуже красивий колір моря. І воно навіть ніби тепліше. Затримуватися ми на цьому пляжі не стали, і поїхали шукати кафе, повечеряти.

Ну а далі знову вечір, втомлені дітки. Айя-Напа від нас знаходилася в 35 км, тому до будинку ми дісталися швидко, дітки вже спали.

Ці 2 дні пройшли насичено, хоча і не сказати, що ми багато що подивилися. Все-таки дітки диктували свої правила.

Вдруге ми взяли машину на 3 дні, Mitsubishi Lancer, кузов 2009 року, на механічній коробці. Вартість такої машини - 35 євро на добу. Цією машинкою керувати було трохи складніше. По-перше, чоловік мій, який і возив нас скрізь, не керував механікою близько 5 років, а до цього зовсім недовго був за кермом. По-друге, тутешні праворукі машини не такі як у нас, тому що поворотники знаходилися з лівого боку. Тобто, коли треба наприклад повертати, треба лівою рукою і швидкість встигнути перемкнути і ще й поворотник. Але чоловік стійко подолав всі перешкоди і з усім впорався!

День 3

Вранці ми зустріли маму з племінником. Вдень відвезли друзів в аеропорт. А ввечері ми поїхали в центр Ларнаки, на Фінікудес (фінікова набережна), в наш улюблений ресторанчик Ocean Basket. Мабуть, саме в ньому ми спробували найсмачніші морепродукти. Ми брали мезе (набір з маленьких страв) на чотирьох, до нього також подають хліб, 3 соуси (тартар, часниковий і аджика) і грецький салат. У мезі входять креветки, восьминожки, мідії, кальмари і на гарнір рис і картопля фрі. Таке мезе коштує 33 євро.

День 4

Ми вирішили знову з 'їздити в Пафос. Цього разу програму поїздки вирішили змінити. І не дарма! Ми відразу поїхали в Пафос. Але після Лімассола почали видивлятися дорогою якісь дикі пляжі, щоб викупитися і пофотографуватися. Однак, дикі пляжі в основному не пристосовані для купання, занадто крутий спуск відразу з каменів. Але тут ми побачили симпатичні скелі, що стирчать з моря, і вирішили спробувати під 'їхати до того місця. Здалеку здавалося, що там безлюдно і дико. Під 'їзд до цього місця ми знайшли, але виявилося, що це одна з найпопулярніших пам' яток Пафосу, називається це місце Petra tou romiou.

У міфології вважається місцем народження Афродіти. Жінки і дівчата купаються в бухті Афродіти, щоб омолодитися. Закохані пари шукають тут камінці у формі сердечок))) Вид тут дійсно приголомшливий. Але купатися не дуже комфортно, оскільки дно кам 'янисте, та й водоростей забагато.

Тоді ми вирішили ще пошукати пляж, щоб купуватися. Знайшли пляж, поруч стояло кілька великих красивих готелів. Але знову пляж виявився не комфортним для купання. Знову каміння.

Пообідавши, ми попрямували на пошуки Зоопарку. Дуже хотілося порадувати діток. Зоопарк знаходиться на іншому кінці Пафосу. Знайшли ми зоопарк без проблем, часто можна було зустріти покажчики. Вхід на 3 дорослих і 3 дітей (один з яких безкоштовно) коштував близько 65 євро. В основному, в зоопарку представлені різноманітні птахи і папуги. Це не випадково, адже раніше це був саме парк Птахів (Birds park). А зараз у парку є жираф, тигр, леви, різноманітні мавпочки, кенгуру, верблюд та інші тварини. Особливий захват у нашої старшої дочки викликали кажани. Вони знаходяться за склом, в невеликому сарайчику. Ми не знали, що там, не було видно, щоб хтось туди заходив або виходив. Ми вирішили зазирнути, побачили там кажанів. Дочка так голосно сміялася і кричала від захвату, що відвідувачі теж активно стали заходити подивитися на мишей і навіть утворилася черга

Щодня, кілька разів на день, у парку проводиться шоу папуг у критому амфітеатрі. Шоу цікаве, показують, як папуги їздять на велосипедиках, самокатах та інші забави (як у нас в цирку мавпи, тут все те ж саме роблять папуги). В цілому, зоопарк нам сподобався, він досить великий і цікавий.

Після відвідин зоопарку ми вирушили на пошуки місця вечері та фотосесії на заході сонця. Знайшли дуже гарне скелясте містечко. Прямо на березі моря розташовувався якийсь затишний ресторан на відкритому повітрі. Столики стояли прямо на полянці з красивою зеленою травичкою. Для дітей, як виявилося, кращої забави і не знайти. Цей чудовий газон для них виявився цікавішим за будь-який дитячий майданчик. Вони від душі побігали на ньому, покувиркалися і просто повалялися. У ресторані абсолютно не було російських відвідувачів, і також не було російськомовних офіціантів. Основна публіка там - німці, австрійці, голландці і, можливо, англійці. Саме тут я випила дивовижний (хоч і безалкогольний) мохіто. Їжа теж була досить смачна і приготована "на совість".

Ми потрапили ще в одне дуже цікаве місце - між островом Святого Георгія і пляжем Корал Бей, де до берега прибило судно "EDRO III".

8 грудня буде рівно рік відтоді, як його прибило. Цей нещасливець під прапором Сьєрра-Леоне залишив порт Лімассола і тримав курс на острів Родос, проте до мети так і не дістався. Погода того дня була погана, через сильний вітер і хвилі корабель збився з курсу і в районі 4-5 ранку врізався в скелю біля Пейї.

На борту в той момент перебував екіпаж з 9-ти осіб і на щастя, ніхто з них не постраждав. Семеро з дев 'яти членів команди були доставлені на берег за допомогою вертольота. Капітан судна і його головний інженер вважали за краще залишитися на борту. Кажуть, самотній капітан так і не залишає свій корабель і все ходить поряд по скелях, часом ледь помітно змахуючи сльозу, що впала на щоку... І ось, сонечко вляглося спати прямо в море А ми, сівши в машину, вирушили додому. Дітки, як і годиться, в машині все заснули.

Подорожувати з дітками на автомобілі, дійсно, не дуже просто. Тому ми вирішили 5-й день оренди автомобіля використовувати для поїздок по магазинах.

Кіпр для нас - це ще багато небачених місць, є величезне бажання знову сюди повернутися і активніше помандрувати на машині.